Social Bar

Popunder

Wednesday, March 12, 2025

Bait Terakhir Ramalan Jayoboyo (ꦧꦻꦠ꧀ꦠꦼꦫꦏ꦳ꦶꦂꦫꦩꦭꦤ꧀ꦗꦪꦺꦴꦧꦺꦴꦪꦺꦴ)

Bait Terakhir Ramalan Jayoboyo

(ꦧꦻꦠ꧀ꦠꦼꦫꦏ꦳ꦶꦂꦫꦩꦭꦤ꧀ꦗꦪꦺꦴꦧꦺꦴꦪꦺꦴ)






Sak bejo bejane wong kang lali isih bejo wong kang eling lan waspodo

꧋ꦱꦏ꧀ꦧꦼꦗꦺꦴꦧꦼꦗꦤꦺꦮꦺꦴꦁꦏꦁꦭꦭꦶꦆꦱꦶꦃꦧꦼꦗꦺꦴꦮꦺꦴꦁꦏꦁꦌꦭꦶꦁꦭꦤ꧀ꦮꦱ꧀ꦥꦺꦴꦣꦺꦴ



140.

polahe wong Jawa kaya gabah diinteri

endi sing bener endi sing sejati

para tapa padha ora wani

padha wedi ngajarake piwulang adi

salah-salah anemani pati


tingkah laku orang Jawa seperti gabah ditampi

mana yang benar mana yang asli

para pertapa semua tak berani

takut menyampaikan ajaran benar

salah-salah dapat menemui ajal


141.

banjir bandang ana ngendi-endi

gunung njeblug tan anjarwani, tan angimpeni

gehtinge kepathi-pati marang pandhita kang oleh pati geni

marga wedi kapiyak wadine sapa sira sing sayekti


banjir bandang dimana-mana

gunung meletus tidak dinyana-nyana, tidak ada isyarat dahulu

sangat benci terhadap pendeta yang bertapa, tanpa makan dan tidur

karena takut bakal terbongkar rahasianya siapa anda sebenarnya


142.

pancen wolak-waliking jaman

amenangi jaman edan

ora edan ora kumanan

sing waras padha nggagas

wong tani padha ditaleni

wong dora padha ura-ura

beja-bejane sing lali,

isih beja kang eling lan waspadha


sungguh zaman gonjang-ganjing

menyaksikan zaman gila

tidak ikut gila tidak dapat bagian

yang sehat pada olah pikir

para petani dibelenggu

para pembohong bersuka ria

beruntunglah bagi yang lupa,

masih beruntung yang ingat dan waspada


143.

ratu ora netepi janji

musna kuwasa lan prabawane

akeh omah ndhuwur kuda

wong padha mangan wong

kayu gligan lan wesi hiya padha doyan

dirasa enak kaya roti bolu

yen wengi padha ora bisa turu


raja tidak menepati janji

kehilangan kekuasaan dan kewibawaannya

banyak rumah di atas kuda

orang makan sesamanya

kayu gelondongan dan besi juga dimakan

katanya enak serasa kue bolu

malam hari semua tak bisa tidur


144.

sing edan padha bisa dandan

sing ambangkang padha bisa

nggalang omah gedong magrong-magrong


yang gila dapat berdandan

yang membangkang semua dapat

membangun rumah, gedung-gedung megah


145.

wong dagang barang sangsaya laris, bandhane ludes

akeh wong mati kaliren gisining panganan

akeh wong nyekel bendha ning uriping sengsara


orang berdagang barang makin laris tapi hartanya makin habis

banyak orang mati kelaparan di samping makanan

banyak orang berharta namun hidupnya sengsara


146.

wong waras lan adil uripe ngenes lan kepencil

sing ora abisa maling digethingi

sing pinter duraka dadi kanca

wong bener sangsaya thenger-thenger

wong salah sangsaya bungah

akeh bandha musna tan karuan larine

akeh pangkat lan drajat padha minggat tan karuan sebabe


orang waras dan adil hidupnya memprihatinkan dan terkucil

yang tidak dapat mencuri dibenci

yang pintar curang jadi teman

orang jujur semakin tak berkutik

orang salah makin pongah

banyak harta musnah tak jelas larinya

banyak pangkat dan kedudukan lepas tanpa sebab


147.

bumi sangsaya suwe sangsaya mengkeret

sakilan bumi dipajeki

wong wadon nganggo panganggo lanang

iku pertandhane yen bakal nemoni

wolak-walike zaman


bumi semakin lama semakin sempit

sejengkal tanah kena pajak

wanita memakai pakaian laki-laki

itu pertanda bakal terjadinya

zaman gonjang-ganjing


148.

akeh wong janji ora ditepati

akeh wong nglanggar sumpahe dhewe

manungsa padha seneng ngalap,

tan anindakake hukuming Allah

barang jahat diangkat-angkat

barang suci dibenci


banyak orang berjanji diingkari

banyak orang melanggar sumpahnya sendiri

manusia senang menipu

tidak melaksanakan hukum Allah

barang jahat dipuja-puja

barang suci dibenci


149.

akeh wong ngutamakake royal

lali kamanungsane, lali kebecikane

lali sanak lali kadang

akeh bapa lali anak

akeh anak mundhung biyung

sedulur padha cidra

keluarga padha curiga

kanca dadi mungsuh

manungsa lali asale


banyak orang hamburkan uang

lupa kemanusiaan, lupa kebaikan

lupa sanak saudara

banyak ayah lupa anaknya

banyak anak mengusir ibunya

antar saudara saling berbohong

antar keluarga saling mencurigai

kawan menjadi musuh

manusia lupa akan asal-usulnya


150.

ukuman ratu ora adil

akeh pangkat jahat jahil

kelakuan padha ganjil

sing apik padha kepencil

akarya apik manungsa isin

luwih utama ngapusi


hukuman raja tidak adil

banyak yang berpangkat, jahat dan jahil

tingkah lakunya semua ganjil

yang baik terkucil

berbuat baik manusia malah malu

lebih mengutamakan menipu


151.

wanita nglamar pria

isih bayi padha mbayi

sing pria padha ngasorake drajate dhewe


wanita melamar pria

masih muda sudah beranak

kaum pria merendahkan derajatnya sendiri


Bait 152 sampai dengan 156 tidak ada (hilang dan rusak)


157.

wong golek pangan pindha gabah den interi

sing kebat kliwat, sing kasep kepleset

sing gedhe rame, gawe sing cilik keceklik

sing anggak ketenggak, sing wedi padha mati

nanging sing ngawur padha makmur

sing ngati-ati padha sambat kepati-pati


tingkah laku orang mencari makan seperti gabah ditampi

yang cepat mendapatkan, yang lambat terpeleset

yang besar beramai-ramai membuat yang kecil terjepit

yang angkuh menengadah, yang takut malah mati

namun yang ngawur malah makmur

yang berhati-hati mengeluh setengah mati


158.

cina alang-alang keplantrang dibandhem nggendring

melu Jawa sing padha eling

sing tan eling miling-miling

mlayu-mlayu kaya maling kena tuding

eling mulih padha manjing

akeh wong injir, akeh centhil

sing eman ora keduman

sing keduman ora eman


cina berlindung karena dilempari lari terbirit-birit

ikut orang Jawa yang sadar

yang tidak sadar was-was

berlari-lari bak pencuri yang kena tuduh

yang tetap tinggal dibenci

banyak orang malas, banyak yang genit

yang sayang tidak kebagian

yang dapat bagian tidak sayang


159.

selet-selete yen mbesuk ngancik tutuping tahun

sinungkalan dewa wolu, ngasta manggalaning ratu

bakal ana dewa ngejawantah

apengawak manungsa

apasurya padha bethara Kresna

awatak Baladewa

agegaman trisula wedha

jinejer wolak-waliking zaman

wong nyilih mbalekake,

wong utang mbayar

utang nyawa bayar nyawa

utang wirang nyaur wirang


selambat-lambatnya kelak menjelang tutup tahun

(sinungkalan dewa wolu, ngasta manggalaning ratu)

akan ada dewa tampil

berbadan manusia

berparas seperti Batara Kresna

berwatak seperti Baladewa

bersenjata trisula wedha

tanda datangnya perubahan zaman

orang pinjam mengembalikan,

orang berhutang membayar

hutang nyawa bayar nyawa

hutang malu dibayar malu


160.

sadurunge ana tetenger lintang kemukus lawa

ngalu-ngalu tumanja ana kidul wetan bener

lawase pitung bengi,

parak esuk bener ilange

bethara surya njumedhul

bebarengan sing wis mungkur prihatine manungsa kelantur-lantur

iku tandane putra Bethara Indra wus katon

tumeka ing arcapada ambebantu wong Jawa


sebelumnya ada pertanda bintang pari

panjang sekali tepat di arah Selatan menuju Timur

lamanya tujuh malam

hilangnya menjelang pagi sekali

bersama munculnya Batara Surya

bebarengan dengan hilangnya kesengsaraan manusia yang berlarut-larut

itulah tanda putra Batara Indra sudah nampak

datang di bumi untuk membantu orang Jawa


161.

dunungane ana sikil redi Lawu sisih wetan

wetane bengawan banyu

andhedukuh pindha Raden Gatotkaca

arupa pagupon dara tundha tiga

kaya manungsa angleledha


asalnya dari kaki Gunung Lawu sebelah Timur

sebelah timurnya bengawan

berumah seperti Raden Gatotkaca

berupa rumah merpati susun tiga

seperti manusia yang menggoda


162.

akeh wong dicakot lemut mati

akeh wong dicakot semut sirna

akeh swara aneh tanpa rupa

bala prewangan makhluk halus padha baris, pada rebut benere garis

tan kasat mata, tan arupa

sing madhegani putrane Bethara Indra

agegaman trisula wedha

momongane padha dadi nayaka perang

perange tanpa bala

sakti mandraguna tanpa aji-aji


banyak orang digigit nyamuk,

mati banyak orang digigit semut, mati

banyak suara aneh tanpa rupa

pasukan makhluk halus sama-sama berbaris, berebut garis yang benar

tak kelihatan, tak berbentuk

yang memimpin adalah putra Batara Indra,

bersenjatakan trisula wedha

para asuhannya menjadi perwira perang

jika berperang tanpa pasukan

sakti mandraguna tanpa azimat


163.

apeparap pangeraning prang

tan pokro anggoning nyandhang

ning iya bisa nyembadani ruwet rentenging wong sakpirang-pirang

sing padha nyembah reca ndhaplang,

cina eling seh seh kalih pinaringan sabda hiya gidrang-gidrang


bergelar pangeran perang

kelihatan berpakaian kurang pantas

namun dapat mengatasi keruwetan orang banyak

yang menyembah arca terlentang

cina ingat suhu-suhunya dan memperoleh perintah, lalu melompat ketakutan


164.

putra kinasih swargi kang jumeneng ing gunung Lawu

hiya yayi bethara mukti, hiya krisna, hiya herumukti

mumpuni sakabehing laku

nugel tanah Jawa kaping pindho

ngerahake jin setan

kumara prewangan, para lelembut ke bawah perintah saeko proyo

kinen ambantu manungso Jawa padha asesanti trisula weda

landhepe triniji suci

bener, jejeg, jujur

kadherekake Sabdopalon lan Noyogenggong


putra kesayangan almarhum yang bermukim di Gunung Lawu

yaitu Kyai Batara Mukti, ya Krisna, ya Herumukti

menguasai seluruh ajaran (ngelmu)

memotong tanah Jawa kedua kali

mengerahkan jin dan setan

seluruh makhluk halus berada dibawah perintahnya bersatu padu

membantu manusia Jawa berpedoman pada trisula weda

tajamnya tritunggal nan suci

benar, lurus, jujur

didampingi Sabdopalon dan Noyogenggong


165.

pendhak Sura nguntapa kumara

kang wus katon nembus dosane

kadhepake ngarsaning sang kuasa

isih timur kaceluk wong tuwa

paringane Gatotkaca sayuta


tiap bulan Sura sambutlah kumara

yang sudah tampak menebus dosa

dihadapan sang Maha Kuasa

masih muda sudah dipanggil orang tua

warisannya Gatotkaca sejuta


166.

idune idu geni

sabdane malati

sing mbregendhul mesti mati

ora tuwo, enom padha dene bayi

wong ora ndayani nyuwun apa bae mesthi sembada

garis sabda ora gentalan dina,

beja-bejane sing yakin lan tuhu setya sabdanira

tan karsa sinuyudan wong sak tanah Jawa

nanging inung pilih-pilih sapa


ludahnya ludah api

sabdanya sakti (terbukti)

yang membantah pasti mati

orang tua, muda maupun bayi

orang yang tidak berdaya minta apa saja pasti terpenuhi

garis sabdanya tidak akan lama

beruntunglah bagi yang yakin dan percaya serta menaati sabdanya

tidak mau dihormati orang se tanah Jawa

tetapi hanya memilih beberapa saja


167.

waskita pindha dewa

bisa nyumurupi lahire mbahira, buyutira, canggahira

pindha lahir bareng sadina

ora bisa diapusi marga bisa maca ati

wasis, wegig, waskita,

ngerti sakdurunge winarah

bisa pirsa mbah-mbahira

angawuningani jantraning zaman Jawa

ngerti garise siji-sijining umat

Tan kewran sasuruping zaman


pandai meramal seperti dewa

dapat mengetahui lahirnya kakek, buyut dan canggah anda

seolah-olah lahir di waktu yang sama

tidak bisa ditipu karena dapat membaca isi hati

bijak, cermat dan sakti

mengerti sebelum sesuatu terjadi

mengetahui leluhur anda

memahami putaran roda zaman Jawa

mengerti garis hidup setiap umat

tidak khawatir tertelan zaman


168.

mula den upadinen sinatriya iku

wus tan abapa, tan bibi, lola

awus aputus weda Jawa

mung angandelake trisula

landheping trisula pucuk

gegawe pati utawa utang nyawa

sing tengah sirik gawe kapitunaning liyan

sing pinggir-pinggir tolak colong njupuk winanda


oleh sebab itu carilah satria itu

yatim piatu, tak bersanak saudara

sudah lulus weda Jawa

hanya berpedoman trisula

ujung trisulanya sangat tajam

membawa maut atau utang nyawa

yang tengah pantang berbuat merugikan orang lain

yang di kiri dan kanan menolak pencurian dan kejahatan


169.

sirik den wenehi

ati malati bisa kesiku

senenge anggodha anjejaluk cara nistha

ngertiyo yen iku coba

aja kaino

ana beja-bejane sing den pundhuti

ateges jantrane kaemong sira sebrayat


pantang bila diberi

hati mati dapat terkena kutukan

senang menggoda dan minta secara nista

ketahuilah bahwa itu hanya ujian

jangan dihina

ada keuntungan bagi yang dimintai

artinya dilindungi anda sekeluarga


170.

ing ngarsa Begawan

dudu pandhita sinebut pandhita

dudu dewa sinebut dewa

kaya dene manungsa

dudu seje daya kajawaake kanti jlentreh

gawang-gawang terang ndrandhang


di hadapan Begawan

bukan pendeta disebut pendeta

bukan dewa disebut dewa

namun manusia biasa

bukan kekuatan lain diterangkan jelas

bayang-bayang menjadi terang benderang


171.

aja gumun, aja ngungun

hiya iku putrane Bethara Indra

kang pambayun tur isih kuwasa nundhung setan

tumurune tirta brajamusti pisah kaya ngundhuh

hiya siji iki kang bisa paring pituduh

marang jarwane jangka kalaningsun

tan kena den apusi

marga bisa manjing jroning ati

ana manungso kaiden ketemu

uga ana jalma sing durung mangsane

aja sirik aja gela

iku dudu wektunira

nganggo simbol ratu tanpa makutha

mula sing menangi enggala den leluri

aja kongsi zaman kendhata madhepa den marikelu

beja-bejane anak putu


jangan heran, jangan bingung

itulah putranya Batara Indra

yang sulung dan masih kuasa mengusir setan

turunnya air brajamusti pecah memercik

hanya satu ini yang dapat memberi petunjuk

tentang arti dan makna ramalan saya

tidak bisa ditipu

karena dapat masuk ke dalam hati

ada manusia yang bisa bertemu

tapi ada manusia yang belum saatnya

jangan iri dan kecewa

itu bukan waktu anda

memakai lambang ratu tanpa mahkota

sebab itu yang menjumpai segeralah menghormati,

jangan sampai terputus, menghadaplah dengan patuh

keberuntungan ada di anak cucu


172.

iki dalan kanggo sing eling lan waspada

ing zaman kalabendu Jawa

aja nglarang dalem ngleluri wong apengawak dewa

cures ludhes saka braja jelma kumara

aja-aja kleru pandhita samusana

larinen pandhita asenjata trisula wedha

iku hiya pinaringaning dewa


inilah jalan bagi yang ingat dan waspada

pada zaman kalabendu Jawa

jangan melarang dalam menghormati orang berupa dewa

yang menghalangi akan sirna seluruh keluarga

jangan keliru mencari dewa

carilah dewa bersenjata trisula wedha

itulah pemberian dewa


173.

nglurug tanpa bala

yen menang tan ngasorake liyan

para kawula padha suka-suka

marga adiling pangeran wus teka

ratune nyembah kawula

angagem trisula wedha

para pandhita hiya padha muja

hiya iku momongane kaki Sabdopalon

sing wis adu wirang nanging kondhang

genaha kacetha kanthi njingglang

nora ana wong ngresula kurang

hiya iku tandane kalabendu wis minger

centi wektu jejering kalamukti

andayani indering jagad raya

padha asung bhekti


menyerang tanpa pasukan

bila menang tak menghina yang lain

rakyat bersuka ria

karena keadilan Yang Kuasa telah tiba

raja menyembah rakyat

bersenjatakan trisula wedha

para pendeta juga pada memuja

itulah asuhannya Sabdopalon

yang sudah menanggung malu tetapi termasyhur

segalanya tampak terang benderang

tak ada yang mengeluh kekurangan

itulah tanda zaman kalabendu telah usai

berganti zaman penuh kemuliaan

memperkokoh tatanan jagad raya

semuanya menaruh rasa hormat yang tinggi.

Tuesday, March 11, 2025

Partai Amanah Demokrasi Indonesia Dalam Kebhinnekaan Tunggal Ika

 Partai Amanah Demokrasi Indonesia Dalam Kebhinnekaan Tunggal Ika





Bali - INDONESIA| Merujuk pada esensi atau inti dari motto "Bhinneka Tunggal Ika" yang hakekatnya mengandung nilai-nilai nasionalisme, yaitu persatuan, kesatuan, serta kebersamaan untuk satu niat dan tujuan yang dijalin erat oleh rasa persaudaraan. Sudah tentu, keragaman yang terikat dalam Bhinneka Tunggal Ika adalah aset yang paling berharga bagi bangsa Indonesia untuk mewujudkan cita-cita luhurnya, yakni menata dan membangun bangsa Indonesia untuk menjadi bangsa bermartabat yang mampu berdiri sendiri: adil, makmur, damai, sentosa.


Perbedaan suku, bahasa, agama, serta budaya, telah terbentuk menjadi satu dalam kesatuan yang utuh (NKRI), yang membentang dari Sabang sampai Merauke, dari pulau Nias hingga pulau Rote. Keragaman tersebut berdiri tegak dalam lingkaran persamaan, di bawah naungan satu bendera yakni bendera Merah Putih. Satu lagu kebangsaan, lagu Indonesia Raya. Satu bahasa,Bahasa Indonesia. Satu lambang negara, yakni Garuda yang memiliki azas Pancasila, dan dipadu dengan seuntai kalimat bermakna agung "Bhinneka Tunggal Ika" sebagai mottonya.


Dalam demokrasi Indonesia, yang menginduk pada Pancasila dan berorientasi pada Undang-Undang Dasar 1945, serta mengacu pada Musyawarah Mufakat, nuansa kebebasan yang sudah diatur dan dilindungi norma-norma atau etika kebangsaan, telah melahirkan kembali berbagai perbedaan yang kongkrit sebagai bentuk apresiasi dari kedemokrasian tersebut, kami Partai Amanah Demokrasi Indonesia atau yang biasa disingkat "PADI", hadir dalam balutan bingkai Kebhinnekaan Tunggal Ika. Dengan penuh amanah serta kegotong royongan untuk berkeadilan sosial, melaksanakan amanah para pendiri suku bangsa Indonesia. 


Partai Amanah Demokrasi Indonesia (PADI), walau terbilang baru diantara partai-partai politik yang sudah ada, namun dengan tekad kebersamaan dan kegotong royongan itulah kami mampu menjalankan amanah dengan dilandasi Kebhinnekaan Tunggal Ika, guna memegang teguh amanah para pendiri suku bangsa Indonesia. 


PADI hadir sebagai salah satu wadah partai politik yang berkomitmen guna dan untuk memperjuangkan kepentingan suku bangsa yakni rakyat Indonesia serta ikut serta membangun dengan amanah, penuh tanggungjawab, kegotong royongan, adil, makmur berkeadilan sosial dengan mufakat.  Sehingga terciptalah sebuah lirik lagu Mars PADI, dengan konteks Kebhinekaan Tunggal Ika, amanah, gotong royong dan penuh tanggungjawab dalam keadilan sosial. 


"Mara PADI" 

PADI, PADI, Bergeraklah

Membangun Negeri, Maju Bersama

Tumbuh Bersama, Maju Bersama

PADI, PADI, Bergeraklah


PADI hadir sebagai wadah aspirasi rakyat

Kami ada dalam kebhinekaan tunggal ika

Membangun demokrasi yang amanah

Dengan semangat keadilan dan gotong royong

PADI bergerak, maju bersama


PADI, PADI, Bergeraklah

Membangun Negeri, Maju Bersama

Tumbuh Bersama, Maju Bersama

PADI, PADI, Bergeraklah


Partai Amanah Demokrasi Indonesia (PADI), dalam menerapkan nilai-nilai Kebhinnekaan Tunggal Ika, PADI berpegang teguh pada prinsip-prinsip Demokrasi Indonesia atau Demokrasi Pancasila yang berazas musyawarah mufakat, yang secara harfiah menyimpan makna dari nilai-nilai nasionalisme dalam Bhinneka Tunggal Ika, yaitu kebersamaan yang diikat oleh rasa persaudaraan, yang menjadi manifestasi dari kokohnya persatuan serta kesatuan untuk satu tujuan, dimana setiap keputusan adalah hasil kesepakatan yang intensif dari kebersamaan, yang disaring secara jujur dan adil, dan dikembalikan dengan jujur dan adil pula untuk kebersamaan. 


Dalam hal ini, yang dibutuhkan bangsa Indonesia adalah kesadaran  dari setiap individunya untuk bisa mengevaluasi dan merevisi diri, serta berevolusi untuk sebuah perubahan besar di dalam diri individunya atau revolusi diri, yang disebut pembinaan moral atau akhlak. karena moral atau akhlak, merupakan kerangka utama dalam demokrasi Indonesia atau Demokrasi Pancasila yang disistematikan oleh Bhinneka Tunggal Ika untuk menerapkan kejujuran dan keadilan dalam kebersamaan, demi menata dan membangun peradaban bangsa Indonesia dalam demokrasi yang berjiwa amanah serta kegotong royongan untuk bersama-sama membangun bangsa Indonesia Emas, menuju mercusuar dunia.



Monday, March 10, 2025

Diskusi pembentukan pengurus DPD PADI Propinsi Jatim (2025-2030)

Diskusi pembentukan pengurus DPD PADI Propinsi Jatim (2025-2030)




Dokumentasi kegiatan webinar partai PADI :





[10/3, 20.20] +62 853-3153-5588: MONGGO Keterwakilan 

Matraman

Suroboyonan

Tapal Kuda

Kadiri

Madura

Pesisir Utara

Pesisir Selatan

Singosari

[10/3, 20.20] +62 853-3153-5588: Jangan Lupa Keterwakilan Perempuan

[10/3, 20.34] +62 838-3082-7060: Maaf, sekedar usul...

Pemegang mandat yg seharus nya mengundang tmn" untuk diajak berdiskusi/musyawarah kehadiran Padi di Jatim, mungkin kontek nya spt itu, dulu..

[10/3, 20.36] +62 853-3153-5588: Tim Kecil monggo di bentuk dulu siapa saja yang akan hadir di pertemuan pembentukan DPD PADI JAWA TIMUR  

Monggo bapak Ibuk.. dan siap duduk di Kepengurusan DPD PADI JAWA TIMUR... 


tidak harus dan tidak mesti saya jadi Ketua DPD maka kita sama sama saja nanti putuskan di rapat tim kecil tersebut..

[10/3, 20.45] +62 838-3082-7060: Mas Teguh yg sdh legal dpt mandat dari DPP Padi, kalau begitu buat list saja kpd teman"  yg siap hadir sekalian di tentukan tempat pertemuan dan waktu nya...

[10/3, 20.46] Padi Agus Dariyanto Kediri: Pembentukan Calon Pengurus DPD PADI JATIM.     

1. Gus Teguh

2. Paul M

3. Kuswiyanto

4. Agus Kediri

[10/3, 20.51] Padi Agus Dariyanto Kediri: Maaf apa sebelum pembentukan kita berkumpul kopdar di SBY ?!  Utk membahas pembentukan kepengurus saat itu juga...

[10/3, 20.52] +62 838-3082-7060: Artinya kalau yg mengundang/membuat list seumpama saya atau pak paul atau pak agus kam malah keliru, krn DPP Padi sdh memberikan wewenang kpd mas teguh lewat mandat...🙏

[10/3, 20.55] Padi Agus Dariyanto Kediri: Klo Pak Teguh yg SDH dpt mandat jadi ketua DPD Jatim

Monggo pak buat undangan utk kopdar ..

[10/3, 21.07] +62 838-3082-7060: Mksd nya mandat untuk membentuk kepengurusan DPD Padi Jatim, syukur" kalau siap jd ketua DPD  alhamdulillah pa agus...😀🙏

[10/3, 21.07] Paul Musila PADI Jatim: Iya Pak Agus.. kita ikutin arahan Bu Ketum... utk jatim koordinasi Dgn Gus Teguh... dan kemudian Mandat tsb ada Gus Teguh... kita ikutin dulu arahan ketum tadi utk Pembentukan DPD... Setelah DPD dan disetujui Ketum... DPD akan bergerak Membentuk DPC... tahapannya seperti itu. Utk itu Rapat Kecil atw tim Formatur ini segera kita laksanakan... Ini Jatim Harus jadi Barometer...apalagi di wag ini Banyak sekali sahabat sahabat dari lintas Partai... Ayo kita Sukseskan PADI JATIM...👍🏻🙏

[10/3, 21.09] +62 813-2207-6770: Pembentukan Calon Pengurus DPD PADI JATIM.     

1. Gus Teguh

2. Paul M

3. Kuswiyanto

4. Agus Kediri

5. Ira R

6. Deasy ariyani virgo

[10/3, 21.18] Paul Musila PADI Jatim: Tksh Bu Ira... diharapkan Keterwakilan Perempuan Bisa Dari Seputaran Sby..Sda.. gresik..dan mojokerto... atw dari kab kota lain jg gak pp... kenapa dari seputaran Sby dan sekitarnya.... karena ini akan mempermuda kita dalam kehadiran saat Pendaftaran Partai... dalam Vsrifikasi Admin dan Faktual..kahadiran... yg punya relasi atw sahabat yg siap gabung khusus perempuan Monggo bisa diikutkan Gabung Dgn PADI JATIM

[10/3, 21.59] R. Tri Priyo Nugroho: *Yg punya kehendak menduduki SKB di Jatim maaf jangan asal aklamasi, masing-masing membuat planning & program & program 100 hari.*

Mohon bisa memapaparkan visi & misi (program) via webinar &/ luring.

Ijin Ketum MC @⁨Trysa S Moedoko Center⁩ 

*Usulan agar tepat dalam THE RIGHT MAN IN THE RIGHT PLACE*

*Sy kira untuk menjadi leadership perlu fit & profer*

*Terima kasih*

*Hormat saya*

[10/3, 22.06] Paul Musila PADI Jatim: Iya ini pengurus sementara... yg harus terbentuk utk Dpd tentunya dibawah kendali Ketum... info zoom tadi. Fit & proper wajib utk semua tingkatan. Kapasitas dan kompetensi Sbg Ketua Dpd maupun Dpc... sangat perlu...👍🏻

[10/3, 22.08] R. Tri Priyo Nugroho: Formatur add hog 

Siap Monggo. Untuk membentuk kepengurusan Partai masa bakti sesuai AD ART.

*SETUJU*

[10/3, 22.09] Paul Musila PADI Jatim: Siap Di wag ini 75 persen orang Partai dari berbagai warna...tentunya paham betul

[10/3, 22.11] R. Tri Priyo Nugroho: Sebaiknya DPP partai yg berwenang mengeluarkan Surat mandat untuk membentuk kepengurusan Partai sesuai AD ART

[10/3, 22.12] Paul Musila PADI Jatim: Formatur dibawah kendali info ketum... sebelum keluar adart partai

[10/3, 22.14] +62 853-3153-5588: Belum ada surat Resminya masih Omongan bapak. . Bergerak dengan landasan yang pasti lebih benar dan Tepat.. kita tunggu mandat perintah pembentukan DPD ny dr DPP..

[10/3, 22.14] Paul Musila PADI Jatim: Kan tadi sdh diinfo ketum... legalitas proses. Butuh waktu 6 bulan... Tapi Tim harus bergerak bentuk jaringan...

[10/3, 22.16] +62 853-3153-5588: Mari ditata dengan baik.  Agar Pengurusan DPD JATIM Kuat.  Karena saya liat disini mantan KETUA Partai banyak sekali.  Kita belajar dr Kegagalan partai yang dipimpinya agar PADI tidak gagal.. mari gandengan tangan eratkan pasukan

[10/3, 22.20] Paul Musila PADI Jatim: Ketum keluarkan mandat tidak perlu menunggu adart... apa yg diinfo ketum utk pembentukan jaringan adalah prerogatif ketum... Jaringan akan terbentuk lebih awal lebih bagus.... menjadi penguatan database keanggotaan Partai menjelang Pendaftaran Partai... maaf di wag ini ada 3 org aktif ketua wakil ketua dan sekretaris... partai non parlemen..yg sdh bergabung dgn Padi Begitupan Ketua kab kota...ada juga di wag ini... monggo Pak dari kab mana..

[10/3, 22.21] +62 853-3153-5588: Nah ini yang saya tunggu... ketua ketua partai non patlemen mari satu padu tekat bulat...

[10/3, 22.21] R. Tri Priyo Nugroho: Betul. 

Untuk internal surat menyurat sah-sah saja sambil menunggu penetapan legalitas.

[10/3, 22.25] +62 853-3153-5588: Injeh sebagai dasar bergerak.. diharap DPP mengeluarkan surat mandat pembentukan DPD JATIM

[10/3, 22.25] Paul Musila PADI Jatim: Definitif setelah kemenkuham... pelaksana sementara dibawah kendali ketum... Sah tidaknya siapa yg larang...  ini info ketum arah pembicaraan zoom pengurus sementara..nggeh saya pengurus Partai...pendataran mulai 2009 sampai 2024 sy ikutin dan sbg pelaku lapangan bahkan 2024 bersama ketum..saya dlm proses verifikasi partai...

[10/3, 22.26] R. Tri Priyo Nugroho: Siap

Maaf jika salah kelihatannya kita ada di group DPP nggih ?


** Voice :



[10/3, 22.42] +62 853-3153-5588: Selamat Bergabung pak Bangun di group PADI  (dari tapal kudal)

[10/3, 22.50] +62 853-3153-5588: Pembentukan Calon Pengurus DPD PADI JATIM.     

1. Gus Teguh

2. Paul M

3. Kuswiyanto

4. Agus Kediri

5. Ira R

6. Deasy ariyani virgo

7.

[10/3, 22.57] Paul Musila PADI Jatim: 7.Pak Purwa dari juga siap. Utk gabung DPD PADI.. beliau jg Sekretaris Partai Non Parlemen Provinsi Jatim...siap Gabung Dgn Kita membesarkan PADI Jatim...

[10/3, 22.59] +62 812-1758-7665: Monggo dulur....

Direncanakan dimana.....kapan...

[10/3, 23.05] Paul Musila PADI Jatim: Tempat seputaran Masjid Agung Sby aja Pak bila teman2 dari luar kota kan dekat dgn Bungur..

[10/3, 23.07] +62 812-1758-7665: Ponorogo...hrs bermalam di Sby

[10/3, 23.22] +62 813-3954-3588: Kata bang paul benar sekali jatim biar cepat terbentuk DPD 👍🏻👍🏻👍🏻 DPP sedang menunggu kepengurusan DPD jatim

[10/3, 23.25] +62 823-4096-6660: JATIM paling Aktif Group,Good!!! Salam for All my Brothers

[10/3, 23.28] +62 853-3153-5588: Diisi dengan Orang2 

Mangan Ketua DPC

Pengurus DPW

Mantan DPRD

Mantan CaWalikota

Mantan Bupati

Mangan Sekjen Partai

Pengusaha

Akademisi dan Praktisi



Jadi Rame Terus

[11/3, 04.12] +62 813-5987-8359: Pembentukan Calon Pengurus DPD PADI JATIM.     

1. Gus Teguh

2. Paul M

3. Kuswiyanto

4. Agus Kediri

5. Ira R

6. Deasy ariyani virgo

7. Nelly M

[11/3, 04.26] +62 853-3153-5588: Pembentukan Calon Pengurus DPD PADI JATIM.     

1. Gus Teguh

2. Paul M

3. Kuswiyanto

4. Agus Kediri

5. Ira R

6. Deasy ariyani virgo

7. Nelly M

8. Purwo

[11/3, 05.58] +62 822-5751-7389: Pembentukan Calon Pengurus DPD PADI JATIM.     

1. Gus Teguh

2. Paul M9

3. Kuswiyanto

4. Agus Kediri

5. Ira R

6. Deasy ariyani virgo

7. Nelly M

8. Purwo

9. Sucahyono Bangun

[11/3, 06.01] +62 853-3153-5588: Pembentukan Calon Pengurus DPD PADI JATIM.     

1. Teguh

2. Paul M (Suroboyonan)

3. Kuswiyanto

4. Agus (Kadiri)

5. Ira R

6. Deasy ariyani virgo

7. Nelly M

8. Purwo

9. Sucahyono Bangun (Tapal Kuda)

10. Priyo (Matraman)


Update :

Pembentukan Calon Pengurus DPD PADI JATIM.     

1. Teguh

2. Paul M (Suroboyonan)

3. Kuswiyanto (Bojonegoro)

4. Agus (Kadiri)

5. Ira R

6. Deasy ariyani virgo

7. Nelly M

8. Purwo

9. Sucahyono Bangun (Tapal Kuda)

10. Priyo (Matraman)

11. HM.QOIRI.SH.( Lamongan)

12. M.Jali.Aj .(Bangkalan)




Puisi dengan judul : Amanah dan Gotong Royong Partai Amanah Demokrasi Indonesia

Puisi dengan judul :

Amanah dan Gotong Royong Partai Amanah Demokrasi Indonesia












Karya KoninghAnwar


Dalam kesadaran jiwa raga,

Kita menjalankan amanah,

Dengan semangat gotong royong,

Membangun Indonesia yang adil dan makmur.


Partai Amanah Demokrasi Indonesia,

Menjadi wadah perjuangan,

Mengemban amanah rakyat,

Dengan penuh tanggung jawab dan integritas.


Gotong royong, budaya luhur,

Mengajarkan kita untuk bersatu,

Membangun kekuatan bersama,

Untuk mencapai tujuan yang sama.


Dengan amanah dan gotong royong,

Kita dapat membangun Indonesia,

Yang lebih adil, makmur, dan damai,

Untuk semua rakyat Indonesia.


Tantangan Dunia Pertanian dalam ekonomi Kerakyatan di Tangan Generasi Muda Indonesia.

 Tantangan Dunia Pertanian dalam ekonomi Kerakyatan di Tangan Generasi Muda Indonesia. 



 

Oleh : *R. Arief Martha Rahadyan*


Sebagai Negara agraris yang sebagian besar penduduknya bermata pencaharian di sektor pertanian. Indonesia memiliki lahan pertanian yang luas dan subur, memiliki persediaan air bersih yang banyak, memiliki ketahanan pangan, menghasilkan berbagai hasil pertanian dalam jumlah besar. Indonesia memiliki kekayaan sumber daya laut dan keberagaman hasil pertanian. 


Keuntungan menjadi negara agraris

yakni tidak perlu mengimpor hasil pertanian dari luar negeri, produk pertanian yang dihasilkan oleh petani dapat dan benar-benar dinikmati bangsa sendiri serta meningkatkan kesadaran masyarakat untuk tetap mencintai produk lokal. 


Sebagai lumbung padi Indonesia musti lebih mengatasi lambannya regenerasi petani di Indonesia, ini adalah persoalan yang serius, oleh karena itu pemerintah seharusnya lebih menekankan pentingnya percepatan regenerasi petani untuk menjaga ketahanan pangan di Indonesia. 


Persoalan regenerasi petani, inilah masalah yang dihadapi dan mungkin juga semua lini sektor yang ada. Dengan dampak kurang nya minat dilini sektor ini, mengakibatkan lambannya regenerasi petani yang kemudian  menyebabkan terus terjadi penurunan jumlah petani muda, oleh karena itu peran  pemerintah pusat lebih serius dalam mengeksekusi persoalan ini. Akibat dampak berkurangnya jumlah petani muda sangat berpengaruh terhadap produktivitas sektor pertanian, justru pada akhirnya berdampak pada turunnya stok persediaan pagan nasional. 


Kondisi ini harus benar-benar dapat dan menjadi perhatian pemerintah pusat maupun pemerintah di daerah. Bahkan tidak hanya mencari solusi untuk swasembada, tapi juga mengambil peluang monentum yang baik untuk menjaga kedaulatan pangan Indonesia serta bangsa Indonesia memiliki potensi yang besar guna menjadi lumbung pangan dunia. Mengingat krisis pangan diperkirakan menjadi salah satu tantangan terbesar yang mungkin akan dihadapi masyarakat dunia mendatang. 

Oleh karena itu pentingnya percepatan regenerasi petani, sebab di tangan petani muda pertanian akan kembali pada kejayaanya sebab ditangan anak muda pertanian akan sangat menjanjikan karena pola pikir maju dari mereka yang mampu memanfaatkan teknologi yang ada. 


"Akhir kata, ekonomi kerakyatan jangan sebatas dimaknai sebagai usaha mikro dan pedagang kaki lima, karena hakikat dari ekonomi kerakyatan adalah bagaimana memastikan anak muda dalam hal ini rakyat Indonesia terbawa serta dalam proses ekonomi di dunia pertanian, usaha dan dunia industri di Indonesia. Sehingga rakyat ikut menikmati kue ekonomi".



Sunday, March 9, 2025

SINEBUT SANTOSA MANAWA BEJA CILAKA TINAMPA KANTHI NARIMA (Serat Sekar Jinarwi dening Sri Harto Jati)

 SINEBUT SANTOSA MANAWA BEJA CILAKA TINAMPA KANTHI NARIMA

(Serat Sekar Jinarwi dening Sri Harto Jati) 





Medal saking rata Jaladara Pamadyaning pandawa Risang Arjuna  lumampah ngrepepeh2 anyaketi ingkang raka Dwarawati tumuli amatur kawelas asih:


Arjuna : " Dhuh kaka prabu jejimat sesembahan kula,  mugi keparenga amurungaken dumadine Bhararatayuda jayabinangun. Kula raosaken boten prayogi menawi kedah nyirnakaken kadang kurawa kang tasih  kapernah  nak sanak kenyer2  sami2 trahing sang resi wiyasa.


Kadospundi anggen kula saged ngraosaken beja sasampunipun saged numpes kelor sedulur2 kula piyambak, menawi boten rumaos dosa nyirnakaken trahing leluhuripun sarta boten rumaos awon  mengsah mitra tuwin kadang sabab sedaya wau kabekta saking manah ingkang kaendih dening kamelikan.


Kaka prabu !!, langkung prayogi kula nyingkiri piawon kang mekaten punika jalaran  numpes sedulur tunggal trah punika pepeteng ingkang gegirisi inggih dosa-dosane dosa tan bisa oleh sado, jroning sastra binedhati mungel  Ya Mi-DOSA... SADO-Mi Ya.


Kresna :" Iya pancene mangkono yayi, tumrape bebrayan keluwarga munggahe marang bangsa lan negara, nanging bratayuda sing duwe gawe aku sri harimurti dudu pandawa kurawa .... bacutna kandhamu!"


Arjuna : "  Regejekan agengipun memengsahan sesamine sedulur saget ngringkihaken bebrayan agengipun bangsa tuwin negara, risaking bangsa  sabab angger2ing bangsa kang langgeng saking para leluhur sirna amarga padudon saksedulur agengipun sedulur bebrayan agung.


Samangsa negara kaereh tanpa angger kaprahe wus adharma , dhuh panjalmane Bathara Wisnu saestu badhe nuwuhaken bangsa camboran, lali marang bangsane pribadi sumungkem marang bangsa manca. Ingkang makaten temahan murugake neraka tumrape leluhur kang wus jinempana ing anging cinandhi ing ngawiyat.


Tumanduk dhumateng ingkang ngrisak utawi merangi  tuwin ingkang rinisak nyababaken para leluhuripun sami kacemplung ing naraka, karana boten nampa Sajen (sastra jendra) dedaharan miwah toya. Swargane leluhur menawi nyumurupi trah tumerah sami dhahar ngunjuk sesarengan.


Sarana dosa ingkang kados makaten wau, sinten ingkang nyuresaken trahing leluhur ing ambang kepunahan inggih ingkang jalari campuring bangsa camboran angrusak angger2e bangsa arsa dirubah nganggo angger2 manca kang beda dangkane. Ngengeti angger2e bangsa leluhur kita  inggih anggere trah kang langgeng mengku rasa kamanungsan abadi.


Dhuh kaka prabu Pangruwating manungsa, saking pamireng kula sinten ingkang angger2ing bangsa risak punika badhe manggen ing naraka salami-laminipun inggih naraka donya dumugi ing delahan. Tansah dados nggedibale bangsa sanes.


Piawon punapa ingkang badhe kula panggihaken, saking kepengin dhateng kamulyaning ratu, ngantos ngangkah mejahi sedulur......, ngelingi kamulyan sejatine dumunung wonten ing rasa boten ing bandha donya tuwin panguwasa.


Tuwin malih kula dereng nguningani pundi ingkang prayogi tumrap kula menang punapa kalah? sarehne memengsahan sami kadang piyambak , upami kula saged anyirnakaken sedulur2 kula kurawa  saestunipun kula ugi boten badhe kepingin gesang  paribasan ngethok driji landhesan dengkul."


Kresna : " Bacutna kandhamu he Arjuna....!"


Arjuna : "  Kula rumaos dosa dene bibrak watak kesatriyan kula, semang2  dhateng kuwajiban , awit boten mangertos punapa sarananipun ingkang amberat prihatos ingkang angrujit manah kula, sinaosa kula badhe nampi ganjaran angreh ing donya tanpa tandhing malah angratonana ing jawata pisan manawi pitukone kedah nuggel sirahe sedulur2 kalebu bapa guru paman tuwin eyang lan ponakan kepara kula mapa boten badhe saggah anglampahi."


Kresna : " Ha....ha.......toblas2 cekater....., Arjuna....Arjuna , mangertiya yayi Perang iku pamerangan merangake utawa nerangaken Bratayuda kang ada dadane manungsa dhewe2 kabeh kalebu saloka ringgit purwa,  dianggit miring ora cetha wela2."


Arjuna : " Sumangga paringa pepadhang dhateng jasad kula kang kawelas asih pukulunl"


Kresna : "  Hek...atmajaning kunthi  mungguh ing alaming kelahiran kang tansah teka lan lunga, pangrasa adem lan panas , bungah lan susah lan kang ora langgeng iku sandhangen. 


Hek Arjuna, kang wus sinebut santosa ora kengguh dening iku , iya kang wus nganggep beja lan cilaka iku padha wae iya aran NARIMA. iku kang prayoga tumrape wong kang ora bisa sirna.


Ana ing ora  tinemu saka ora ana, mangkono ora ana iya ora tinemu saja ana, wekasan iku kabeh bisa disumurupi dening manungsa kang bisa abadan batin."


...................


Wasana menawi wonten ukara ingkang boten mranani dhiri kula nyuwun agunging pangaksami.




Sumber referensi :

Salam budaya RAHAYU RAHAYU RAHAYU

AULIA Panji Mulya  05-03-2025 Situbondo

Salam kagem Eyang Triyono (waroeng pitu-pitu)  Jati kembaran  mulur Sukoharjo mugi tansah sehat manggiha sukarena.

Salam ugi kagem bp mulyono bedali kepuh skh trah kyai amat subari kejawen kiageng sela, mugi tansah sehat manggiha sukarena.

PRABU WATU GUNUNG DUMADINE WUKU TUWIN SUPILA WIPULA (Pustakaraja purwa yasanipun Pujangga Rangga Warsita) Kawedharaken dening Sri Harto Jati

 PRABU WATU GUNUNG DUMADINE WUKU TUWIN SUPILA WIPULA

(Pustakaraja purwa yasanipun  Pujangga Rangga Warsita)

Kawedharaken dening Sri Harto Jati






Dewi Sinta rumiyin garwa saking prabu Palindriya, kesah saking praja risi kamaru dening ingkang rayi tunggal yayah rena inggih Dewi Basuwati. Dewi Sinta kaliyan ingkang putra Jaka wuduk  kesah sapuruk-puruk kalunta-lunta numpal keli. Ngupadhos sandhang tedha sapikantukipun. 


Jaka wudhuk dremba sanget nedha sekul. Ing wanci enjing nalika ibu bethak sekul, Jaka Wudhuk tansah anggiyeng nangis anggubel terus nedha enggal disukani sekul, margi sampun luwe sanget , ingkang ibu ngantos ical kasabaranipun , Jaka Wudhuk dipun thuthuk enthong benter sirahipun nganti mlonyoh kaleres sangandhaping unyeng2, dados cacad pethak ageng , Jaka Wudhuk lumajeng kesah sapuruk-puruk boten purun wangsul dhateng ibunipun.


Jaka Wudhuk dipun openi dening Empu Radi (penasehat bumi) ngantos Dewasa tekun tarakbrata satemah antuk nugrahane Hyang Wenang sakti tanpa tandhing, klakon jumeneng Nalendra wonten ing negari Giling Wesi. 


Gelise carita Jaka wudhuk inggih Selacala, amengku garwa Dewi Sinta. Nalika sang Dewi Sinta metani Sang Prabu , mangertos bilih kagungan cacad pethak sangisore unyeng2, temahan Sang Dewi sakalakung lingsem lan pakewed. Sebab mangertos sejatine sang prabu punika putranipun pribadi, nanging tansah sinamur ing semu, margi saking pekewed lan ajrih. Wekasan manggih rekadaya , nyuwun bebana murih Sang prabu karsa anggarwa tetunggule Widadari Kayangan.


Menggah gancaranipun makaten :

Prabu Watu Gunung ratu  Giling Wesi (Geling Wesi = Sela Wesi ingkang athos mbegudut sakarepe dhewe) putranipun Dewi Sinta Basundari) ingkang rama asma prabu Palindriya.


Prabu Palindriya sejatosipun inggih punika pralambang  PAL_INDRIYA ingkang mengku kajeng  wates panyawange indriya utawi ANGKASA. Prabu Palindriya kagungan Selir 26, inggih kedugi nurunaken putra saking selir cacah 26 putra ingkang kawastanan WUKU. Wuku kasebat SANGAT utawi wedal swasana ingkang  tansah obah owah muter antawisipun rahina wengi ingkang mrebawani kawontenaning kahananing manungsa wonten panggesangan ing bumi. Inggih punika mrebawani wonten ing papan, wedal, mangsa, tsp ( tuwin sapiturutipun)  akibatipun wonten ing siang tuwin dalu.


Tiyang Jawi Purba ingkang kedugi yasa pananggalan wiwit 17207tahun saderengipun Masehi nyatet petungan wedal punika sinebut DINA amengku werdi dumadine ana utawi Ari inggih Wahaspati utawi MATAHARI. Wrahaspati/ surya minangka  kepala keluwarga , Basundari = bumi tuwin  Basu wati = rembulan.


Wonten ing  pawukon Landep tuwin Sinta  semanten ugi 26 anak saking selir minangka wuku utama. Wuku piyambak ingkang ngartosaken lebet saged kasebat RASA.  Wonten tigang perkawis babagan rasa inggih punika rasa jaba inggih punika kulit daging tsp. Kaping kalih rasa njero inggih punika rasane Ati,  Rasa utama inggih Rasa Sejati ,  rasa lebet minangka pangejowantahan ingkang makarti sesarengan kaliyan akal pikiran  inggih ingkang makarti solah bawaning manungsa, tartamtu wiwit kalahiraken. 


Pikajengipun pawukon ( ASTRONOMI) kagem angreksa sawedhal wanci supados boten nilar kaprayitnan sapolah tingkah tetep ajeg jejeg jumangkah majeng boten mundur sajangkah, tekad PADHANG.


Tekad ingkang boten nilar  wanci  gumolongipun cipta saking kawruh pawukon tumuli nuwuhaken PRANATA MANGSA. Musim saged dipun ethang saking Ariwari (7) hari tuwin panca wara inggih Pasaran. 


Manawi dipun gunggung sungsum saged ketemu 7 x 5 = 35 dina.  Umur setunggal  weton 35 hari, pranata mangsa wonten 365 hari utawi kasebut tahun Wuntu, tuwin tahun wastu ingkang umuripun 366 hari.


Prabu Watu Gunung nalika alitipun dipun thuthuk Centhong natu belong punika pralambang panas.  Amengku werdi bilih sang Prabu lambang Lingga saged ugi srengenge, inglkang ibu lambang Yoni saged ugi bumi. 


Sang prabu kagungan prameswari kalih inggih punika Sinta tuwin landhep/Basuwati(rembulan) kang mengku pikajeng Watu Gunung (Radite) inggih lambang Srengenge punika amengku garwa Sinta inggih bumi tuwin Landhep inggih rembulan.


Jroning ngrurah kayangan sedaya Dewa sami kasoring yuda, wonte jalma manungsa aran Resi Satmata(Katon mripat) arsa ngembari kasudipyane Prabu Watu Gunung. Resi Satmata nantang perang cangkriman ngelingi sampun boten jaman perang cakar-cakaran ora boten enten kewan,ora cocok karepe berik kayajangkrik ngant ngemasi. Perange wong wicasana kudu nuwuhake keslametan gawe bebungah kemakmurane sasama, mawi sanepan luwih sekeca tuwin wibawa. 


Sang prabu paring pitakonan " WIT ADAKAH WOH ADIKIH, WIT ADIKIH WOH ADAKAH, WIT ADAKAH WOH ADAKAH, WIT ADIKIH WOH ADIKIH ". Wangsulane Resi Satmata bilih sajroning gesang wonten ngalam donya ampun nilaraken WUKU kedah dipun pendhet dayanipun kados dene wit Semangka, Wit Ringin, Wit Lombok,  Duren. Sedaya migunani tumrapin manungsa kedah dipun uri2 ampun ditilaraken kasebat Nami kawruh SUPILA WIPULA. Semanten ugi tumrap sesami Gesang, Kedah matsinamatan


Selajengipun Sang Prabu Watu Gunung arsa muksa nitih kreta yasanipun Bathara Surya kadherekaken Brahmana Radi ( gurune bumi) nedahaken jati dhiri kang sayektosipun SURYA(Matahari)


Sang Prabu nyuwun wedal wanci ngepasi dinten kalahiranipun ingkang putra Raden GALUNGAN.

 Amengku pamrih inggih nalika Srengenge tumumpang ing angkasa kasebat bumi sumunar tanpa wewayangan. Wonten ing Astronomi kasebab Srengenge ngepasi jejeg pener tetep  wonten ing garis Katulistiwa, marambah2 saben 8 wolung tahun  sepisan inggih ingkang kasebat WINDU.

.......................

Wasana manawi wonten ukara ingkang boten mranani dhiri kula nyuwun pangapunten




Sumber referensi :

Salam budaya RAHAYU RAHAYU RAHAYU

AULIA Panji Mulya 05-09-2021 Situbondo

Catetan :

Bab Naga Jatingaran tuwin Naga tahun kula dereng gadhah seratan saking Sekar Jinarwi Sukoharjo (Sri Harto Jati tuwin Eyang Sri Kuncara _sesepuh RSD sukoharjo).

salam raket prasaja